nedjelja, 24. veljače 2019.

Kad nestanu beauty blogerice...

2000. sve informacije o kozmetičkim proizvodima dobivali smo iz televizijskih reklama (sjetite se Max Factora i Lipfinity ruža i reklame s tjesteninom koju žena jede, a ruž ostaje na mjestu)

2005. informacije smo dobivali iz televizijskih reklama i časopisa koji su postali utjecajni (Cosmopolitan, OK!, Teen itd.) 

2010. informacije dobivamo iz prethodna dva izvora + forumi




2012. informacije dobivamo iz prvih blogova i portala, a ostali izvori polako padaju u drugi plan

2015. beauty blogovi glavni su izvori informacija - svatko upiše u Google ono što ga zanima i čita recenzije

2018. beauty blogovi polako gube utjecaj, a Instagram i YouTube sve više jačaju

2019. beauty blogovi počeli su izumirati, a glavni izvor informacija o proizvodima postali su IG i YT - blogerice koje pišu, možda objave dva članka mjesečno, a nekad su se objavljivali bar dva, tri puta tjedno


Tako bi nekako po mom mišljenju i iskustvu izgledala vremenska lenta kada je u pitanju kozmetička industrija i reklamiranje proizvoda u Hrvatskoj. Mislim da je razvoj blogova bila najbolja stvar koja se dogodila kozmetičkom svijetu jer ste mogli od stvarnih osoba dobiti iskrene informacije o novim proizvodima na tržištu i kada vas nešto zanima, bude dovoljno da upišete u Google naziv tog proizvoda i odmah ćete dobiti desetak rezultata na hrvatskom ili nekom od susjednih jezika. Osobe su rijetko što i kupovale, osobito ako je vrijedno, bez da prethodno pročitaju recenzije. Što se onda dogodilo? Besplatni proizvodi! Nastala je gomila blogova s ciljem dobivanja besplatnih proizvoda i počeli su se pisati hvalospjevi realno loših proizvoda. Blogerice su počele gubiti svoj ugled i u centar pozornosti došli su YouTube i Instagram, a osobito Instagram u posljednjih godinu dana kada je u pitanju "recenziranje". Osobe s većim brojem pratitelja, premda upitno jesu li kupljeni ili ne (ako vidite nazive pratitelja poput ysa3242 ili sherimx92032, sve vam je jasno), počele su dobivati PR proizvode koje onda stave na Stories, označe naziv brenda i PR osobu koja im je poslala paket uz nekoliko emotikona ili eventualno objave sliku i napišu kako su oduševljene nakon dva dana korištenja. Nema slika sastava, nema detaljnih slika ambalaže, swatcheva, usporedbe sa sličnim proizvodima, cijene, prodajnih mjesta i svega ostalog što se inače pisalo na blogu. Ovo je brže i jednostavnije, a proizvodi stižu na adresu uz minimalan trud - dovoljno je napraviti dobru sliku. Postoje rijetki IG računi gdje možete pročitati prave recenzije. 

U čemu je problem? Mnogo ih je i zapravo ne znam odakle bih krenula.

1. Ljudi su zapostavili blogove jer su im postali dosadni ili im više ne vjeruju i okrenuli su se Instagramu na kojem ćete rijetko vidjeti negativnu recenziju, osobito ako je PR proizvod i osoba s velikim brojem pratitelja. Kad ste zadnji put vidjeli negativnu recenziju tek predstavljenog proizvoda na Instagramu?
2. YouTube je odličan, ali koliko ima videa koji su posvećeni samo jednom proizvodu? Osobito ako nije skup. 
3. Kad upišete u Google naziv nekog novog proizvoda, dobit ćete samo slike i reklame na društvenim mrežama i portalima. Eventualno će se naći jedna ili dvije blogerice da su zaista napisale recenziju na blogu. 


Zašto su blogerice, uključujući mene, počele odustajati? 

1. Pisanje jednog članka i slikanje proizvoda sa svih strana traje znatno dulje od toga da ja uslikam proizvod i napišem nekoliko rečenica o njemu na Facebooku i Instagramu, a rijetki cijene to vrijeme koje uložim. Mnogi brendovi ionako samo žele reklamu tamo gdje imate najviše pratitelja, a čitatelji otvaraju samo određene članke i ostalo preskaču.

2. Posjećenost na blogovima sve je manja i manja jer svi žele u što kraćem roku dobiti što više informacija, a za jedan članak može vam zatrebati ČAK nekoliko minuta da ga pročitate. 

3. Nitko, ili rijetki, komentiraju na blogovima. Nekada su blogerice komentirale jedne drugima, a čitateljice također. Danas su svi lijeni, a meni se ne da pisati članak dva sata i onda da mi nitko ne želi ni napisati komentar za koji ipak treba minuta, a nije tako brzo kao na društvenim mrežama.

4. Brendovi su sve više počeli gledati IG i YT, a sve manje blog i Facebook, stoga i blogerice rade ono što će im se isplatiti.

5. Lakše je postalo kupiti pratitelje od toga da gradiš nešto godinama jer te nitko neće primijetiti ako te prati dvije tisuće ljudi, ali zato će ti se svi javljati ako imaš dvadeset tisuća. Čak i ako je 19 tisuća lažnih pratitelja. Tužno.


Nadam se da vidite u čemu je problem - i u blogericama, i u čitateljima i u brendovima. Svi smo zaslužni za ovo što se događa. I mislim da je doista najtužnije od svega što nećete više moći dobiti objektivnu recenziju kao što ste mogli prije i to tako samo da upišete naziv proizvoda u tražilicu. Vama se ne da komentirati i čitati duge tekstove pa se nama ne da ni pisati, a brendovi često gledaju samo brojke pa će na predstavljanje proizvoda zvati kojekakve medijske i Instagram zvjezdice koje će samo pokazati sliku proizvoda, ali nećete dobiti nikakvu korisnu informaciju. 

Ako ovako nastavimo, otići ćemo samo unazad. Blogerice trebaju početi pisati iskrene recenzije, ali brendovi prvi moraju shvatiti kako stvari funkcioniraju. Zatim se pratitelji trebaju vratiti na blogove i početi cijeniti trud, a to znači komentirati i čitati. Dalje ćemo vidjeti... Ili nećemo?

#vratimoblogerice 



NAPOMENA: Nisu svi brendovi isti i nisu sve blogerice ili Instagramuše iste, ALI pišem vam o većini.

Broj komentara: 48 :

  1. Ja kao čitatelj mogu stvarno nabrojati na prste jedne ruke čije recenzije čitam-prvenstveno zbog činjenice jer znam da ću kod tih cura i žena saznati nešto suvislo o proizvodu a ne lavinu hvalospjeva. "Instant gradification" postao je kroničan problem no vrijeme zaista najbolje pokaže da je visoka cijena tog instanta te da prečaci u životu obično vode u slijepe ulice, svi mi koji već imamo neke godine znamo o čemu pričamo, svjesna sam da sav rad koji ulažeš u svoju strast bez kalkulacije, bez figa ti sigurno neće donijeti u Hr neopisiv uspijeh no kvaliteta koja se stvara iz dosljednosti za moj pojam je pozitiva primjenjiva na svaki problem, pa čak i onaj "instantni". Što got odlučila i sve novo što započinješ budi pozitivno kvalitetna! Eto toliko od mene.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala ti, Katarina, tebe sam već zapamtila po komentarima i drago mi je da si još uvijek tu! <3

      Izbriši
  2. A žalosno. Očito im ne paše kad blogerica objave negativnu recenziju, pa su odlučili zvati žnj osobe koje imaju dosta pratitelja na instagramu (ja ga osobno ni nemam) pokloniti joj proizvod koji će ona nahvaliti na sva zvona, samo zato jer ga je dobila besplatno, a nije ga ni probala. Ja više ne vidim ni na you tube-u recenzije. Cure više valjda ne dobivaju pr proizvode, ne znam. Najnoviji primjer je taj sto sam trazila recenzije najnovijeg bourjois ruža za usne i nema. Prije par dana je prva cura objavila video o njemu, a izašao je prije 3-4 mjeseca. Definitivno se nešto mijenja na žalost.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Prije svega, hvala ti na komentaru!
      Eto, mislim da si navela i sama primjer onoga što se događa. I ja sam tražila recenzije the Ordinary proizvoda prije nekoliko mjeseci, nije ih nigdje bilo. Onda sam tražila recenzije nekih tuševa za oči, isto nije bilo. A ako upišeš naziv nekog proizvoda koji je izašao prije 2, 3 godine, naći ćeš odmah desetke recenzija jer su svi pisali recenzije, ali tada su se i čitale...

      Izbriši
  3. Sve si u pravo,dosta je placenog remlamiranja,previse hvaljenja necega sto to i nije,ljude mezi da citaju,a i ako procitaju ne komentarisu.Ja volim iskrene recenzije,detaljan opis proizvoda,i sve ostalo sto uz to ide.Ja volim blogove,YT naravno pratim,a IG ne koristim.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Izvinite na greskicama u tekstu,tf mi sam prekroji tekst

      Izbriši
    2. Hvala ti na komentaru! Da, i ja to volim, ali kad je čitanost sve manja i onda ni sama nemam više volje za pisanjem kao prije kad su svi obožavali čitati blogove.

      Izbriši
  4. Ja za instagram imam svoje osobno mišljenje od kada je krenulo, a to je da je to platforma za nepismene. Zašto? Zato što se isključivo koriste slike,a od teksta samo emotikoni i MOŽDA jedna pametna rečenica. To nisu nikakve recenzije, čak ni reklamama ih ne smatram, nego jednostavno se to zove hvalisanje. A kada se malo bolje pogleda što je na tom instagramu, sve su cure podjednako našminkane, sve na istu foru, jer je to moderno. Niti jedna više nije svoja. Nekada mi je npr Šminkerica bila pojam, jer je bio prvi portal u nas koji je nudio stvarno lijepe recenzije i općenito članke. Danas ga se niti ne sjetim.

    Youtube nije vjerodostojan. Zar se nekome stvarno da gledati 20 min recenzije nekoliko boja ruža? Hoćemo li o tome da svakih nekoliko minuta upada neka reklama koja ometa gledanje (ako nemaš uključen program anti-reklame)? Dakle, mora privući što više gledatelja, a to što je totalni promašaj nije bitno.

    Kupovanje pratitelja je nepotrebno. Ljudi te prate ako nešto radiš kako treba, ako zainteresiraš publiku. Ali zašto utrošiti vrijeme i trud kada se sve to da kupiti kako bi te onda PR-ovi nagradili besplatnim proizvodima koje ćeš opet hvaliti okolo bili oni vrijedni toga ili ne, i bit ćeš NETKO. Samo ne znam TKO. A vjerojatno ni oni ne znaju.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala ti na iscrpnom komentaru!
      Ne mislim da je IG platforma za nepismene jer fotografija ipak ima svoju vrijednost, a neki vole i opise (kao ja), ali ne bih u to sada ulazila, premda se slažem s tobom da svi izgledaju isto i nema originalnosti. I sa svime ostalim u potpunosti se slažem. :/

      Izbriši
    2. Slika ima svoju vrijednost, ali ne na Instagramu. Za to je Pinterest gdje je stvarno moguće naći lijepih slika sa nekom svrhom.

      Izbriši
  5. Sad but true! Baš sam jučer guglala jedan oleoTHERAPY serum i uspjela sam naći samo jednu blogo-recenziju. I to je to. Sve ostalo bile su reklame i informacije sa službenih stranica brenda. Tak da skroz kužim o čemu pišeš. Osobno mi je Instagram najdraža društvena mreža, ali zbilja ne volim kad netko objavi tzv. recenzije na storyju. Meni jedna lijepa slika i/ili lijepa riječ niš ne predstavljaju + ionak to nestane kroz 24h. Ok mi je da se u kratkim crtama napiše nekaj o određenom proizvodu + linka na detaljni blog post o istome jer po meni se niš nemre mjeriti s onim pravim recenzijama na blogu. I sama znam kolko to oduzima vremena, truda, živaca i svega skupa, ali koja je recenzija bolja od one gdje na jednom mjestu imaš sve bitne informacije i fotke vezane za određeni proizvod?! Šteta kaj su to ljudi prestali cijeniti. A i općenito su mi recenzije u pisanom obliku uvijek bile draže od videa. Videi su super za tutoriale, favorite, emptiese, haulove i sl., ali ne i recenzije...

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Upravo tako! Ništa ne može zamijeniti ovaj tip recenzije jer samo na blogu ima dovoljno prostora da se daju sve važne informacije i da netko doista pokaže da zna o čemu priča, a ne da prepisuje informacije s PR letka. Ali eto, uzalud kad ljudi ne cijene. I meni je lakše staviti jednu sliku i dvije rečenice od pisanja cijelog članka koji će otvoriti manji broj ljudi u odnosu na onaj koji će vidjeti sliku na društvenim mrežama. :(

      Izbriši
  6. Divno i iskreno napisano! Baš kao i eventi - pa zar se sve svelo na 10-ak istih cura koje su posvuda

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala ti! Da, a mnoge od njih ne bave se kozmetikom uopće, a nisu pozvane one koje se bave...

      Izbriši
  7. Slazem se sa svime apsolutno. Stvarno mi nedostaje ono vrijeme kad su pored citatelja i bolgerice jedne drugima komentirale postove i međusobno se podrzavale. Bilo mi je puno ljepse to vrijeme kad nisu besplatni proizvodi brendova i brojke na Instagramu određivali tko je "dobar bloger" nego dobri tekstovi i iskrene recenzije. Fali mi onaj osjecaj srece kad dobijem komentar neke kolegice blogerice pa onda i nekoliko drugih ljudi i vidim da je to sto pisem stvarno nekome pomoglo i da vrijedi nesto. Danas ako nesto napisemo nitko to ne primjeti i onda naravno i blogerice gube volju za pisanjem. Zalosno stvarno.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Savršeno si opisala taj osjećaj... Eto, kad sam krenula pisati blog prije šest godina, imala sam 30-ak komentara ispod svakog članka, a sada budu 2, 3 komentara ili nijedan. Osim ako je ovako neka provokativna tema, haha. I nitko se doista nije zamarao brojkama, već smo uživali u tome što smo radili jer smo dobivali pozitivne povratne informacije i postojala je neka interakcija, a ne samo lajkovi.

      Izbriši
  8. Jako dobar tekst. Slažem se sa da je danas gotovo nemoguće naci recenziju nekog jeftinijeg proizvoda, posebno zasebnu. Kao što si navela, gotovo je rijetkost vidjeti IG "recenziju" koja je loša...naravno zbog toga jer su nešto dobili besplatno ili jer je plaćeno, ali i zato jer brendovi šalju proizvode potpunim laicima za kozmetiku pa im je realno sve ok! Moja frendica ima super oko za fotku, dosta pratitelja i profil joj je bas privlačan, no da joj pošalješ kremu na recenziju bila bi joj super jer se uopće ne kuži u taj svijet. Jako mi je žao što dobri blogovi izumiru, a niću instagram profili i yt kanali koji su totalno beskorisni. Evo baš danas naletjela na jedan video neke naše nove yt-erice i vidim ima dosta malo pratitelja, a prikazuje baš PR pakete luksuznijih brendova. Način na koji ona to pokazuje je užas živi. Informiranost nula bodova, nezainteresiran pristup. I ja si sad mislim-ajd ok, vidim da cura koristi hg kozmetiku pa joj očito nije neki wow ovo, ali ona mene nije ni 1% zainteresirala da ja kupim bilo što. Jako jako tužno. Kao što si rekla, krivica je obostrana.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala ti na iscrpnom komentaru! Navela si odličan primjer onoga što se događa... Nekompetentne osobe bave se tim područjem i naravno da im je sve dobro. Znam i ja puno dragih žena na IG kojima je uređenje doma glavno zanimanje ili nešto slično, ali kad pišu o kremama i svaku hvale... To mi baš nema smisla.

      Izbriši
  9. Sve potpisujem, vidim i po sebi da sam malo zapostavila blog, a toliko stvari čeka recenziju... a volim i sama pročitati recenzije ☺️

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Nadam se onda da će ovo poslužiti kao motivacija! :)

      Izbriši
  10. Bome sad kad vas čitam, povezujem konce i shvaćam da gdje su nestale recenzije.ista stvar tražim za neki proizvod koji se prodaje mjesecima a na googlu nalazim sam reklame i doslovce nista vise. Kupim taj proizvod dam vece pare i total se razočaram

    OdgovoriIzbriši
  11. Slazem se s napisanim.
    Ja osobno vise volim blogove i općenito čitanje o proizvodima nego yt iz razloga sto nemam po 20-30 min za gledanje videa a članak/ post uvijek procitam.
    Nekad ne citam odmah cim netko nesto objavi, nego kasnije kad uhvatim vremena. Nekad ostavim komentar. Nekad ne.
    Ali otkad sam otkrila blogove i blogerice- sve vjerno i revno pratim.
    I da, kao sto uvijek kazem- sve se vidi. Tko je kupljen/prodan. Tko pise iz ljubavi a tko zbog besplatne kozmetike.
    Vide i brendovi a neki se onda prave "slijepi " i ne vide ocito pa salju PR pakete.
    I zašto ne dobiju svi iste pakete? Nije fer da blogerica od par mj dobije "bolje i vise " od neke koja bloga par godina.. No.. necu ulaziti sad u to.
    Sve u svemu.. pisi i dalje. Ima nas koji cemo te pratiti i citati. Ja osobno uvijek hocu a i lijepo je imati recenziju proizvoda koju možeš citati i za par godina.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala ti na godinama praćenja i komentiranja! To mi puno znači. <3

      Izbriši
  12. Potpisujem napisano. U startu jesam napravila pauzu zbog trudnoće, porodjaja,odgajanja bebe,a onda kada sam sela za lap top da nadoknadim propušteno,razočarala sam se. Naišla sam na gomilu novih blogova sa hrpom gramatičkih grešaka u postovima uz super ili manje super fotke, svi proizvodi su se samo hvalili, i pisale su se recenzije brzinom svetlosti a po meni iste nisu merodavne jer ne moze neko isprobati 5 krema za lice za mesec dana i recenzirati ih. Kompanije su počele bukvalno svima da šalju pr. proizvode, a nas stare blogere su počeli da zapostavljaju, da požuruju, jer su novi puni elana pisali recenzije u rekordnim roku, počele smo da gubimo saradnje kad napišemo iskreno da nam recimo neka maska za lice nije prijala itd. Tema je preopširna i mogla bih napisati esej o njoj. Yt i ig ne pratim jer smatram da je gubljenje vremena koje svakako nemam, odigram samo poneku nagradnu igru iskreno. Totalno sam izgubula volju da nastavim da pišem blog, da ga nadogradim kao što sam ranije planirala, jer ipak on sad prelazi cifru od milion pregleda iako nisam dugo aktivna, i zbog toga se jedino lomim jer sam zahvalna čitaocima, i ne bih da ih razočaram u potpunosti a oni su pratili i čitali blog i kad se ja nisam oglašavala mesecima. Izgubila sam volju i da čitam blogove, jer svi su isti ili slični postali, čast izuzecima hvala bogu uvek ih ima al broj im se smanjuje, nestaju..

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ti si jedna od blogerica koje se sjećam još i od svojih početaka i baš mi je žao što je do ovoga došla. Međutim, po komentarima i porukama vidim da su ljudi baš nostalgični i nedostaju im blogovi, a valjda i to nešto treba značiti... Možda ima nade. :)

      Izbriši
  13. Video recenzije su spominjane na dialogu prosle godine. Kazu njih je malo ili nimalo a njihova prednost je sto bi dosli do veceg broja ljudi? Ugl, sjecam se jako dobro sljedeceg: drustvene mreze ce nestati, doci ce neke nove, blogovi su ti koji ce ostati, pisite i dalje. To sam upijala ka spuzva i biljezila sebi na blok.

    Sto se tice pr proizvoda ja ih rijetko dobivam. Imam par stvari za testiranje, i s jednom od maskara nisam nimalo zadovoljna jer je suha!!! Nema mi onaj visak i onu mokru teksturu koje maskare imaju. Da je ka ostale, bila bi idealna,ali nije osim akp brend ne promjeni formulu. Neki dan sam stavila i labelo koje sam kupila i stojim iza napisanog: tko nema zahtjevne usne, bio bi dobar, ali ako trebate hidratacinu, tu je nema! Ja svoj yt kanal koristim samo za sminkanje, mozda ali mozda budem radila prve dojmove+sminkanje dok ce recenzije biti uvijek i samo na blogu. Uh, raspisala sam se.....

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Nadam se da su bili u pravu i da će se blogovi vratiti opet!

      Izbriši
  14. Sorry na greskama, tipkam s mobitela

    OdgovoriIzbriši
  15. Draga naša,prije svega pratim te odavno i sviđaju mi se tvoje iskrene recenzije i nemoj nikada odustati.Ostani tu barem zbog nas koji te cijenimo kao i tvoj trud i iskrenost.Volim i svaki tvoj video mada nažalost nekada imam manjak vremena da svaki pogledam jer radim cijeli dan.Samo tako nastavi i budi nam uvijek tako lijepa i vesela.Sretno tebi i tvojim kolegicama mada nažalost nisu sve iskrene kao ti

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Draga Silvana, uljepšala si mi dan ovim komentarom, hvala ti! ❤ Iskreno obećajem da ću ponovno dati blogu šansu i češće pisati i nadati se da će to uroditi plodom!

      Izbriši
  16. Bas sam nedavno upratila kako je tesko naci pisanu recenziju. Sve samo yt, a ja sam valjda prestara da gledam video ako mi mozes fino napisati (vjerojatno iz istog razloga i nemam instagram).

    OdgovoriIzbriši
  17. Odličan tekst Mirna! Oduvijek sam voljela pratiti blogove i blogerice koje su pisale kvalitetne tekstove i kojima sam mogla vjerovati. Znaš i sama da i tebe pratim od samih početaka. Stvarno cijenim trud i znam da je potrebno puno volje, ljubavi i vremena da se napiše kvalitetan post. Meni je jako žao što blogovi nestaju, prije nije bilo dana da ne pročitam barem jedan post a sada ako jedan mjesečno. Jer "stare" blogerice koje sam voljela pratila uglavnom više ne pišu i to mi je baš žao. Ja sam jedna od onih osoba koja je uvijek tražila recenzije prije kupovine nekog novog poizvoda i slažem se s tobom da toga uopće više nema. Nedavno sam tražila neke recenzije za više različitih proizvoda i za niti jedan nisam pronašla, ništa osim PR članaka na portalima. Sve je to baš tužno... Nadam se da ćeš barem ti ponekad napisati neku recenziju pa možda potakneš i druge blogerice da se prate pisanju postova.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Bilo bi ljepo kada bi se 'stare' blogerice vratilo, komentiranje jedne druge, i da se pr ovci vise okrenu nama nego insta zvijezdicama jer smatram da mi miožemo ponuditi daleko bolje i kvalitetnije uvide u proizvode od instant recenzija na instagramu.#vratimoblogerice

      Izbriši
    2. Draga Maja (zapamtila sam da ne voliš Majo :D), hvala ti na ovom komentaru! I sama se nadam da ću uspjeti vratiti se redovnom pisanjh jer vidim da mnogima to nedostaje, a osobito meni samoj. Nadam se da će biti uspješno! ❤

      Izbriši
  18. Slazem se do zadnje reci. Sve je postalo instant pa tako jedva cekas da potrosis maskaru da brzo kupis novu koju svi na insta vec imaju.. samo se stvara materijalno drustvo - ka-ching spend spend spend money

    OdgovoriIzbriši
  19. Da, svi smo primjetili da iskrene recenzije i pismene blogerice nekako posustaju...marketing je postao beskrupulozan i guta sve...
    Ali ja sam nekako uvjerena da ako se nesto..bilo sto..predano, iskreno, sa srcem radi..uvijek ispliva na povrsinu..
    Bilo bi mi drago da i dalje mogu citati dobro srocena razmisljanja,iskrena iskustva o proizvodima...blog je savrsen za to..nemoj odustati

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Slažem se i osobito mi je drago da netko primjećuje pismenost. :) I ja vjerujem u to i zato ću nastaviti i nadati se da će se ljudi ipak vratiti blogovima. :)

      Izbriši
  20. Draga Mirna, molim vas da ne odustajete od pisanja recenzija. :) Ja ih volim čitati i za jednu recenziju mi treba par minuta da je pročitam kao što ste napisali, ali mi se ne da komentirati jer sam lijena ili imam teškoće s objavljivanjem ili zbog nekog trećeg razloga. Čitam u tišini kao što su napisale neke čitateljice. :) Molim vas da ih pišete i dalje jer ima nas vjernih čitateljica koje vas pratimo godinama. :)

    Lijep pozdrav! :)

    Magdalena Živković

    OdgovoriIzbriši
  21. E oduševljena saam jer oooodavno ne vidjeh ovoliko komentara na postu. I sama sam u intervjuu za tebe rekla da me je "pojelo" vrijeme. Ali mi je žao nečega što sam tako dugo stvarala

    OdgovoriIzbriši
  22. Viš ja sam pak sama sebe uvjerila da me vrijeme pregazilo i da je vrijeme za neka nova i mlada lica, neke nove i zanimljivije platforme i da ja to jednostavno više ne mogu pratiti :)
    Činjenica je da sam za jednu manikuru znala utrošiti po sat-dva vremena dok ne bi bila savršena, jer sam tuka i ne znam se koristiti PhotoShopom za korekcije. Pa bih na fotkanje utrošila još 30-60 minuta, a da ne spominjem muke po swatchevima kad bi po stanu tražila idealnu poziciju, kut i svijetlo samo da pogodim vjernu boju! Pa kad bi od tih 300+ fotki izabrala desetak s kojima sam bila zadovoljna, pa tipkanj smislenog teksta, nabrajanje i linkanje svega korištenog...
    Čooovječe u jedan post sam znala ulupati po 5-6-7 sati!
    I to mi je bilo super ispočetka!
    Nisam imala obaveze kakve imam danas, mladost ludost, nisam se zamarala brojkama...
    Ali onda sam s godinama počela primjećivati tragove nepravde na našoj blogosceni. Hrpa mladih blogerica, dosta njih nepismenih, blogovi puni loših fotki iz mobitela, a svaki drugi post je PR članak...
    I tako, pojavio se YT, Instač... Čitanost bloga je padala pa sam se prebacila na Facebook, pa dodala Instač...
    Ali počela sam se pitati čemu, za koga?
    Starim... :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ako netko ima divne manikure, to si ti. Ali razumijem situaciju i jasno mi je zašto si prestala pisati. :/

      Izbriši
  23. Draga Mirna, potpisujem sve što si napisala.
    Već dugo me muči ova tema i dvoumim se hoću li nastaviti pisati blog ili ne.
    Uglavnom, za pisanje recenzije na blogu potrebno je puno truda i rada dok je za "recenziju" na Instagramu potrebno svega par minuta. Ako je osoba opterećena brojem pratitelja i PR paketima, onda je jasno zašto ljudi sve više odustaju od pisanja na blogu.
    Ja sam po godinama najstarija hrvatska blogerica, pa sam mislila da manjak komentara na mom blogu znači da ljude baš i ne zanimaju anti-age proizvodi. Međutim, vidim da je situacija ista i kod tebe.
    Kao zaključak reći ću svoje osobno mišljenje: blogerica je osoba koja ima svoj registrirani beauty blog

    OdgovoriIzbriši

Hvala na komentaru! :)