utorak, 19. veljače 2013.

''Ono si što jedeš''

Ne znam jeste li čitali knjigu ''Ono si što jedeš'' autorice dr. Gillian McKeith, ali ako jeste, pretpostavljam da ste naučile puno o vitkosti, zdravlju, uživanju u hrani i, naravno, o samopouzdanju. Tema današnjeg posta ipak neće biti ova knjiga, već kako steći samopouzdanje u svoje tijelo, a najčešći problem upravo leži u prekomjernoj tjelesnoj težini.



Iako se smatram beauty blogericom, želim vam iznijeti neke svoje stavove s kojima se vi možete, a i ne morate složiti. Ako se vi u svome tijelu ne osjećate dobro, svaki pogled na figuru od brade pa do stopala predstavlja vam mučenje i svijesne ste da ne možete do
kraja života odgađati promjene, izbjegavati sprave za vježbanje, jesti masnu i nezdravu hranu, skrivati se u širokoj odjeći, izbjegavati plaže i kupališta, skidanje u kupaće kostime i sl., savjetujem vam da obavezno pročitate ovaj post. Mislim kako nema te šminke koja će vas uljepšati ako vi niste u stanju izdvojiti malo vremena za svoje tijelo. Šminka može od ružnog pačeta napraviti princezu, ali ne možete pomoću nje skinuti 5, 10, 20 kilograma. Dakle, uhvatite se u koštac s tom gadnom borbom jer upornost se isplati. To je vaš put do samopouzdanja, a kako biste promijenile neke navike, morate biti više nego odlučne. I unaprijed ću vam reći da sam veliki protivnik svih dijeta, one će vam pomoći sve dok ne jedete, ali čim se vratite na staro, vratit će se i kilogrami, ali i usporit ćete si metabolizam i bit ćete skloniji debljanju. 

Motivacija:

  • Već danas počnite zapisivati sve što pojedete i popijete. Kad jednom postane svjesni svojih prehrambenih navika, bit će vam lakše nositi se s njima.
  • Razmislite zašto želite izgubiti na težini i kako će to utjecati na vaše zdravlje i raspoloženje
  • Zapišite svoje ciljeve i nagradite se za svaki ostvareni - ne hranom, već šminkom :D
Pretpostavljam da znate koliko vaše prehrambene navike utječu na vašu kožu, a donosim vam deset zlatnih savjeta za zdravu kožu:

  1. Pijte puno čiste vode, 6-8 čaša dnevno, a ako vježbate, pijte još više. Odgovarajuća količina je nužna za održavanje kože vlažnom.
  2. Neka vam hrana bude bogata vlaknima.
  3. Pobrinite se da vam prehrana bude bogata antioksidansima koji usporavaju starenje stanica.
  4. Odvajate proteine i ugljikohidrate.
  5. Masne kiseline koje možete pronaći u sjemenkama, orašastim plodovima, soji, povrću tamnozelenih  listova nužne su za zdravu kožu.
  6. Ne zaboravite jutarnje čišćenje - čaj od koprive ili voda s iscijeđenim limunom
  7. Izbjegavajte velike količine alkohola i kofeina jer uzrokuju dehidraciju.
  8. Smanjite unos kuhinjske soli.
  9. Upoznajte se s namirnicama koji pomažu u borbi protiv akni: beta-karoten, vitamin A, vitamin B6, cink, propolis...
  10. Tri puta tjedno nanosite med na lice ili bilo gdje drugdje na koži. Ostavite ga djeluje oko 30 minuta i isperite toplom vodom.
Hrana također utječe i na vašu kosu i nokte. Za zdravu kosu uzimajte silicij koji se nalazi u povrću poput luka, češnjaka, paprike, krastavaca, mrkve... Brzina rasta kose ovisi o bubrezima. Ako su vam bubrezi jaki i kosa će biti. Za čvrste nokte najvažniji je dovoljan unos proteina u organizmu, a vjerovali ili ne, ovise i o radu vaše jetre.

Možete li se pronaći na nekoj od ovih slika? Jeste li zadovolje svojim izgledom ili biste ga željele promijeniti? Kakve su vaše prehrambene navike? Sviđaju li vam se ovakve teme ili da se držim šminke?

Mirna <3

23 komentara :

  1. ja sam prirodno mršava i moram priznati da me neviđeno živciraju komentari 'punijih' žena koje govore da su one 'prave žene' a ja i druge mršavice smo 'kost i koža' i da se 'trebamo zdebljati'. ne znam zašto takve žene misle da je u redu meni reći da se zdebljam, ali kada njima netko kaže da smršave, to je nepristojno. ljudi dolaze u svim veličinama, ja sam zadovoljna svojom veličinom, preporučujem drugima da naprave isto, a ako već nisu zadovoljni sobom, onda neka barem prestanu drugima govoriti kako bi se trebali osjećati ;)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Baš se slažem s tobom. :) A ako nisu zadovoljni sobom, neka se pokrenu jer kritiziranje drugih ne može im dugoročno pružiti osjećaj '' i feel better now''.

      Izbriši
    2. Apsolutno se slazem! Ja sam ova dvojka sa slike npr ali meni uporno govore ZASTO SE NE UDEBLJAS??? Ako ja njima ne govorim zasto ne smrsas?? ili vidi bas si se udebljala... ne znam zasto misle da je kulturno mrsavicama govoriti da se udebljaju, posebno sto neke to stvarno zele a ne mogu :D
      Ja sam napokon zadovoljna sobom iako sam znala biti i mrsavija ali jednostavno jer imam brz metabolizam a ne zato sto furam neku anoreksiju.

      Izbriši
    3. Protivim se bilo kakvom osuđivanju, svatko bi trebao voditi računa o sebi, ali dobronamjerni savjeti uvijek dobro dođu :)

      Izbriši
  2. Ja sam također prirodno mršava, mislim da je na visinu od 165 cm mojih 55 kg sasvim dovoljno :)
    A i imam tu sreću da mogu pojesti tonu toga i neću se udebljati, možda dobijem koji gram koji se većinom kupi na ruke i trbušić, ali ništa dalje od toga. Ipak volim vježbati - trenirala sam otkada znam za sebe - prvo rukomet,a kasnije kick-boxing, sve dok nisam krenula studirati istodobno na dva fakulteta pa je to malo palo u drugi plan (još uvijek). Kada god je vani lijepo vrijeme, a ja imam vremena odem trčati, ljeti se trudim šetati do plaže, plivati i boraviti na svježem zraku - znaš ono: lagana hrana i puno vode :) Smatram također da nikakva kozmetika i šminka ne mogu puno toga učiniti ako se same ne osjećamo ugodno u svojoj koži :)
    Svaka čast na postu :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ja imam 170 cm i 53-54 kg, kako kad. Ali i dalje želim raditi na svom tijelu,ne osjećam se uopće mršavo, trenirala sam atletiku godinama, sve dok me gimnazija nije ubila i uništila mi slobodno vrijeme. A i kad ga imam, nemam snage za trčanje. Tako da sam se okrenula zdravijoj prehrani (koliko mogu, s obzirom da si ne kuham sama) i kućnom vježbanju. Drago mi je da ti se svidio post :)

      Izbriši
    2. Ja sam 173 - 60kg, trenirala sam ples, odbojku a zasad sam samo na teretani :) smatram da jedem zdravo i da imam fin oblik tijela samo sto sam uvijek htjela da imam deblje noge :))

      Izbriši
    3. Pa to je super :) Ma ako genetika ne da deblje noge, pomiri se s tim :) bar ti se ne rastegnu haljine kao Kim Kardashian :)

      Izbriši
  3. Super je post, ja sam se zdebljala 4, 5 kg otkako sam doma na maminoj finoj hrani. Dobro, ne krivim toliko hranu koliko nedostatak kretanja. Tješim se da će nestati kad dođe vrijeme za bicikl :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. U tom slučaju, samo naprijed :)Kućno vježbanje može pomoći dok ne zatopli.

      Izbriši
  4. Ah, svi mi imamo nekakav problem sa kilazom. Ali mislim da ne treba osudjivati druge na osnovu izgleda, to je tako povrsno. Ko god je srecan u svojoj kozi ne treba ga menjati!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ovdje nitko nikoga ne osuđuje, baš obrnuto, napisala sam neke savjete kako poraditi na sebi kako bi se osjećao bolje, samopouzdanje ne pada s neba. A oni koji su zadovoljni, blago njima :)

      Izbriši
  5. Ja sam viskoka 170 cm a težim oko 63 kg, nakon što sam prošla nekoliko programa prehrane i vježbanja, a prije sam bila deblja.Nisam baš zadovoljna svojom kilažom, rado bih skinula još nekoliko kila.Ali šta je tu je, ne smijem ni napisati koliko sam prije težila, uglavnom desetak kila više i zato mi je samopouzdanje bilo ravno nuli.Planiram još mršati (tj, pokušavam još smršati ali znamo svi da je to zimi teže jer nam je kretanje automatski smanjeno), a ne znam u koji bi se tip od navedenih trenutno svrstala, možda average al' s malo podignutijim cicama :D :lol:

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Svaka čast što si uspjela skinuti 10 kg jer to stvarno nije malo :) I naravno, samopouzdanje dolazi nakon rada na sebi, ne pada s neba kao što neki misle.

      Izbriši
  6. Super post, sviđa mi se jako. Samo što sam trenutno lijena pa patim od nekoliko kila viška. Ali budem odlaskom i to riješila. :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Samo ti to odgađaj :P ma sve u svoje vrijeme :)

      Izbriši
  7. samo tipkaj ovakve stvarčice...nije sve u šminci :P ima nešto i u unutarnjoj ljepoti :D eto, ja sam u fazi pretvaranja masnoća u mišićnu masu već kojih godinu dana plus gubitak težine oko 4kg... istina da sad mi kile idu teško dolje, ali to je samo zato jer mišićna masa je teža od masnih naslaga... no uglavnom to je moja kratka priča, visoka sam 173 i sad težim 66kg, makar bi voljela još koju kilicu dolje...ali kad vidim da sam smanjila trbuhčić, da celulit polako nestaje eee onda zaboravim na kile...važan je SPORT! kako su moje frendice se ulijenile, to nije normalno... pješaćenje zamijenile autima, spavaju jako dugo, ne kreću se nikam i tak...to mi je katastrofa za čuti...a pogotovo kad mi je frendica rekla: e čistila sam snijeg ispred kuće kak imam sad tešku upalu mišića... reko si mislim: curo nemaš kondicije! to je tako važno... da nagradiš tijelo dozom čvrstoće i čistoće vodom! treniram u badmintonskom klubu 2-3puta tjedno po sat i pol po treningu i to me baš ispunjava, i fizički i psihički! :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Svaka čast na trudu :) bitan je rad i trud, a sve ostalo će doći na svoje nakon toga.

      Izbriši
    2. al ipak se nadam da ću koliko-toliko biti uredna u tijelu za ovo ljeto :PPPPP

      Izbriši
  8. Super post! Evo vidim da vas ima još koje ste mršavije i lakše mi je kad vidim da i vas gnjave da se udebljate.. mene to nervira, ja jedem normalno, nekad i više, a ne debljam se... imam dovoljno kila za svoju visinu i zadovoljna sam sama sa sobom.. kile će sigurno doći kada ostarimo, ali to nekima ne ide u glavu... znam često šetati i idem dva puta tjedno na pilates... i to je to... ne jedem baš svaki dan ultra zdravo, ali trudim se... mislim da bi svi trebali biti svjesni da je prehrana iznimno bitna i da je kolika-tolika tjelesna aktivnost isto tako važna za zdravlje... zato imam mamu koja se dosta brine za našu prehranu i barem mi ona ne žuga za kile jer smatra da sam totalno normalna :D to su naše bake nezadovoljne jer njima ne valja ništa što nema bar 5 kila viška :D

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ne zamaraj se ako si mršavica, ako ti jedeš uravnoteženo, nemaš se zašto brinuti. A bake kao bake, one vole malo jače cure :)

      Izbriši
  9. u zadnje vrijeme dosta pazim na prehranu, pijem puno čaja, jedem svježeg voća i povrća, i jedem uglavnom kod kuće, domaću hranu, svaki dan svježe kuhanu...i super se osjećam, uz to povremeno vježbam i svakodnevno lagano šetam 45 minuta. valjda će se moj trud isplatiti do ljeta.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Pohvalno, želim ti da ostvariš svoje ciljeve ;)

      Izbriši

Hvala na komentaru :)